مدیریت خشم

آموزش کنترل و مدیریت خشم

مدیریت خشم

آموزش کنترل و مدیریت خشم

  • ۰
  • ۰

آموزش مهارت های زندگی

در مقاله پیشین با دو مهارت کلیدی تفکر خلاقانه و توانایی برقراری ارتباط موثر در کودکان و لزوم آشنایی خانواده ها با این دو مهارت را دریافتیم. ازسلسه مباحث آشنایی شما عزیزان با مهارت های عمومی و تخصصی کودکان و آنچه والدین باید بدانند امروز نیز برآنیم تا یکی دیگر ازمهارت های کلیدی را در این حوزه خدمتتان معرفی کنیم. مهارت کنترل خشم در کودکان از جمله مهارت های محوری در شکل گیری شخصیت اجتماعی آنهاست.

مدیریت کنترل خشم

اگر فرزند شما نداند چگونه با احساسات خود روبرو شود، خستگی و خشم می تواند به سرعت به بی احترامی، تندروی تبدیل شود. این قبیل احساسات معمولا مشکلات تحصیلی و سلامت روانی ضعیف در بزرگسالی منجر خواهد شد.
اگر شما نیز فرزندی با این مشخصات دارید، این پنج روش می توانند مهارت های کودک شما را در کنترل این قبیل از احساساتش کمک کند.

تمایز میان احساسات و رفتار

به کودک خود بیاموزید خشم یک احساس طبیعی و سالم است. اما هم آن است که بداند تفاوت بسیاری میان احساسات عصبانی و رفتار تهاجمی است. دوست عزیز به کودک خود یاد دهید تا احساسات خود را برچسب گذاری کند، با این روش می تواند احساسات خشم، سرخوردگی و ناامیدی را بشناسد و میان آنها تفاوت قائل شود.
به کودک خود بگویید: “خوب است که احساس عصبانیت کنی اما خوب نیست که ضربه بزنی.” به او کمک کنید تا او احساس کند عصبانی است و کنترل آن را دارد. گاهی اوقات رفتار تهاجمی ناشی از انواع احساسات ناراحت کننده، مانند غم و اندوه یا خجالت است. در مورد احساسات اغلب و در طول زمان صحبت کنید، کودک شما یاد خواهد گرفت که احساسات خود را بهتر تشخیص دهد.

مدیریت کنترل خشم


  • ۹۸/۰۲/۱۸
  • مهارت زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی