مدیریت خشم

آموزش کنترل و مدیریت خشم

مدیریت خشم

آموزش کنترل و مدیریت خشم

  • ۰
  • ۰

مدل مهارت های مدیریت خشم مناسب

بهترین راه برای یادگیری اینکه چگونه فرزندتان با خشم مقابله کند آن است که خود شما در عمل و با نشان دادن مهارت خود در هنگام عصبانیت به او بیاموزید. اگر او ببیند که شما نیز با احساساتتان صادق هستید و مهارت کنترل آنها را دارد او نیز می آموزد که این چنین باشد.

اگرچه مهم است که فرزندتان را از بسیاری از مشکلات بالقوه محافظت کنید، اما مهم است تا به او نشان دهید که چگونه احساساتی چون حس عصبانیت و خشم خود را کنترل کند. زمان هایی را که احساس ناامیدی می کنید را مشخص کنید، بنابراین کودک شما می داند که گاهی اوقات بزرگسالان نیز از کوره در میروند.

مسئولیت رفتار خود را در این هنگام بپذیرید و از کودک خود معذرت خواهی کنید و بگویید که “بسیار متاسفم که مجبور شدید امروز من را در حالی که عصبانی بودم و فریاد میزدم ببینی”.

مدیریت کنترل خشم

برای خشمگین شدن قوانین درنظر بگیرید

اکثر خانواده ها قوانین خانوادگی غیر رسمی در هنگام عصبانی شدن افراد خانواده دارند. بعضی از خانواده ها در آستانه ضربه زدن به دیگری قرار نمیگیرند و صداهای بلند از آنها شنیده نمی شود، در حالی که خانواده های دیگر برای چنین رفتارهایی آستانه تحمل کمتری دارند. به فرزندتان برای شناسایی استراتژی های که برای او در هنگام عصبانیت مفید است کمک کنید. به طور مثال در هنگام عصبانیت به جای صربه زدن چه کار دیگری می تواند انجام دهد. حواس کودک خود را به اجسام زیبا و آرامش بخش مانند مدادهای رنگی، لوسونی که بوی خوب می دهد و یا یک موسیقی زیبا جلب کنید. همچنین تلاش کنید تا عواقب سو ناشی از عدم مهار خشم را به کودک خود یادآور شوید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی